Navigations

♥ Recent Posts ♥

Friday 20 January 2012

Sekolah Ku 2012

Just hari ni nak cerita tentang sekolah saya pada tahun 2012. Memanglah dah jadi senior untuk budak-budak Tingkatan 1 saja ok, tapi junior untuk Ting.3, 4 dan 5. Haha, ok ye2. Tapi saya bukan jenis pelajar yang suka buli junior-junoir ku. Hehe ye lah tu, orang takderr kerja yang suka buli orang, errrk betul ker? Apa-apa je lah.


Seperti mana yang ditulis kat page 'OWNER' tu, memang saya masih belajar di SMK Bandar Baru Putra dan saya sekarang belajar dalam kelas 2 Alpha. Memang scientific nama-nama kelas tahun ni, ALPHA, BETA, GAMMA dll. Apa itu ALPHA? Nanti dalam cuti ni kalau ada masa saya post-kan dalam blog ni ,ok. Dulu nama kelas semua 'Nama Bunga'......Santalia, Episcia, Mawar, Anggerik, Seroja dan Akasia.
Memang best-lah topik-topik yang perlu dibelajar masa Ting.2! Kena hafal punca kuasa 2 dengan 3 pun ada.  Dulu tak tahu apa benda, sebab selalu diumumkan masa perhimpunan yang Ting.2 dan 3 kena hafal punca kuasa 2 dan 3. Untuk Ting.1 hafal jer sifir. Itu memang saya no problem. Ya kah, entah-entah saya tipu? Cehh, mana ada! Hihi...


Tentang pelajaran, saya rasa takderr lah susah sangat sampai nak 'cabut kepala'. Kalau faham betul-betul apa yang harus dibuat, no problem-lah dikatakan. Apa yang special untuk Ting.2, kena buat nota sendiri. Tu yang memeningkan kepala ku ni. Tapi it's just ok from me. Only just OK, ye. Sekarang cuti Tahun Baru Cina pula ye, so, banyak lah kerja sekolah. Ada Sejarah ( kena buat nota ), Science ( buat latihan ), Mathematics ( buat latihan ), Bahasa Melayu ( 4 latihan Bahan Rangsangan ) dan Mathematics-Tuition ( hafal punca kuasa 2 dan 3 ). Hmmmmm, saya rasa cukuplah untuk cuti seminggu ni. Kan2 ? Memang pun. Tanya diri sendiri, jawab sendiri.


Sekarang, saya dah siap Sejarah, Mathematics dan .....tu je lah. Yang lain tu nanti lah saya buat. Haha pemalas rupa-rupanya budak blogger ni. Mana ada lar, hihi! Kalau nak cerita tentang ko-kurikulum, memang ada rasa sedih sikit di salah satu sudut hati ku. Apa benda saya tengah tulis ni, macam tak betul jer? Kalau faham tak apa lar, kalau tak faham.......hmmmmm......suka hati korang je lar. Unit beruniform, of course saya masuk Persatuan Bulan Sabit Merah ( PBSM ), eh, silap-silap Bulan Sabit Merah Malaysia ( BSMM ) baru betul. Lah korang tak tahu ke yang unit beruniform ni sudah ditukarkan dengan nama baru. Kan dah tahu kan informasi, sebarkan kepada kawan-kawan anda, ok. Seperti yang dikatakan oleh orang lain, Sharing is Caring! Persatuan pula, saya masuk Persatuan Bahasa Inggeris sebab tahun lepas saya dimasukkan dalam Kelab Rukunegara. Terpaksa lah kan. Ok, past is past! Permainan, errr........boling padang. Hmmm, ingatkan boleh daftar kat Badminton, dah cukup orang. OK, then cadang nak masuk Bola Jaring, kat sana pun dah cukup orang. Arrrggghhh, rasa nak tunbuk jer dinding kat situ. Ok, bersabarlah je la, then cadang nak masuk Bola Tampar, dah cukup orang juga!

Macam nak jadi.....
|
|
|
|
|
|

Cool down, gal! Apa yang ada masa tu ialah Kriket, Hoki dan Boling Padang. Masuk jer Boling Padang, nak buat apa......My FATE!!! Ok, itu jer untuk hari ni. Penat menaip.....actually tak penat pun : P


♥ Thank You For Reading My Entry. Komen Dan Like Sekali, Kalau Suka! ♥

0 awards:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...